هایفوتراپی

هایفوتراپی

هایفو هایفو تراپی صورت غبغب / دکتر کاظم محقق 44219771-021
هایفوتراپی

هایفوتراپی

هایفو هایفو تراپی صورت غبغب / دکتر کاظم محقق 44219771-021

عوارض پی آر پی PRP

 



ترمیم مو به روش پی آرپی: کارایی ، ایمنی و هزینه

 

پی آر پی روشی برای درمان ریزش مو است که در حال پیشترفت و فراگیر شدن می باشد. شاید شما هم در مورد آن چیزی شنیده باشید، مثلا در مورد ادعای مزایای شگفت انگیز و احتمال عوارض جانبی کم آن. شاید ندانید که آیا درمان PRP موثر است ؟ آیا بی خطر است ؟

ما اینجا هستیم تا به همه سوالات شما پاسخ دهیم و خیال شما را راحت کنیم. بیایید در مورد موارد زیر صحبت کنیم:

 

 

روش پی آر پی PRP چیست؟

پی آر پی PRP مخفف کلمه "پلاسمای غنی از پلاکت" است. روشی که برای استخراج و تزریق این پلاسما انجام می شود در سه مرحله انجام می شود:

 خون به احتمال زیاد از طریق بازوی شما مانند آزمایش خون گرفته می شود، و معمولاً در مطب پزشک انجام می شود.

 خون شما در سانتریفیوژ چرخانده می شود تا آن را به سه لایه پلاسمای فقیر از پلاکت ، پلاسمای غنی از پلاکت و گلبول های قرمز خون جدا کند.

 فقط پلاسمای غنی از پلاکت به داخل سرنگ کشیده می شود و به پوست سر و فولیکول های شما تزریق می گردد.

 

پی آر پی به چه صورت عمل می کند

پلاسمای غنی از پلاکت به پوست سر و فولیکول های شما تزریق می شود که فاکتورهای رشد را فعال می کند ، موادی طبیعی در بدن شما که کلاژن مفید را تولید می کند - همان ماده که در سرم های ضد پیری با کیفیت بالا موجود است

.

مطالعات موردی

اگر نگران اثربخشی پی آر پی PRP برای مو هستید ، این مطالعات موردی را که در آنها پی آر پی PRP موفقیت آمیز بوده است مطالعه کنید. خواهید فهمید که به طور کلی ، بیماران از نتایج بسیار راضی بوده اند و موهای پرپشتتر و پرتر با ریشه های قوی تر و رشد سریعتر را گزارش کرده اند.

 ممکن است شما در ابتدا اعتقاد داشته باشید که فقط مردان می توانند طاسی ارثی را تجربه کنند ، که به عنوان آلوپسی آندروژنیک یا طاسی با الگوی مردانه شناخته می شود. آنچه معمولاً کمتر شناخته شده است این است که زنان نیز می توانند همین حالت ریزش مو را تجربه کنند. خوشبختانه ، درمان پی آر پی PRP برای زنان نیز موثر بوده است. در این مطالعه ، 30 زن در یک آزمایش بالینی برای روش پی آر پی PRP ثبت نام شدند. در یک منطقه ، تزریق واقعی به آنها انجام شد. در منطقه دیگر به آنها دارونما تزریق گردید. در منطقه ای که تزریق PRP در آن انجام شد، نشان داده شد که پس از پایان دوره درمانی به طور قابل توجهی بهبودی حاصل گردید.

 در یک مورد خاص ، هفت مرد و سه زن برای ریزش مو تحت تزریق پی آر پی PRP قرار گرفتند. در پایان دوره تزریق ، قطر ساقه مو در مردان 27.5٪ و در زنان 31.3٪ افزایش یافته است.

 

خطرات مرتبط با روش پی آر پی PRP

پی آر پی بر خلاف پیوند کامل مو، باعث رشد مجدد مو می شود و برای بیماران به میزان خیلی بیشتری بی خطر بوده است. با این حال ، مانند هر روش پزشکی یا زیبایی ، انجام این روش درمانی خطراتی را به دنبال دارد ، بنابراین بهتر است با احتیاط عمل کنید. با یک پزشک پوست در میان بگذارید که آیا این درمان مناسب شما هست، یا شاید سایر درمان ها ممکن است موثرتر باشند.

 

عوامل سبک زندگی

سبک زندگی که شما انتخاب می کنید در اینکه آیا شما می توانید این روش را انجام دهید یا نتایج مثبت را بگیرید، تاثیر دارد. عوامل سبک زندگی که ممکن است صلاحیت شما را برای این درمان رد کند عبارتند از:

 سیگار کشیدن منظم یا زیاد

 سابقه سو مصرف مواد یا الکل

 

بیماری ها / اختلالات

افرادی که از برخی بیماری ها ، اختلالات یا سایر شرایط پزشکی رنج می برند ، نمی توانند کاندید مناسبی برای درمان پی آر پی PRP  باشند. این شرایط عبارتند از:

 بیماری مزمن کبد

 سرطان

 بیماری مزمن پوستی

 لوپوس

 اختلال متابولیک

 بیماری تیرویید

 تعداد پلاکت پایین

در این موارد، سایر درمان ها ممکن است برای رشد مجدد مو موثرتر باشند. درمان پی آر پی احتمالاً نتیجه مثبتی نخواهد داشت زیرا تعداد پلاکت بسیار کم است. تزریقات باعث تحریک عوامل رشد مورد نیاز برای ترمیم موفقیت آمیز مو نمی شود.

 

داروها

اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید ، کاندیدای ایده آلی برای روش پی آر پی PRP نیستید. باز هم ، به این دلیل که تعداد پلاکت های شما برای تولید اثرات مفید کمتر از حد مورد نیاز خواهد بود.

 

عوارض جانبی بالقوه پی آر پی PRP

هر دارو یا روش پزشکی پتانسیل ایجاد عوارض جانبی منفی برای بیمار را دارد. رایج ترین آنها در مورد پی آر پی PRP عبارتند از:

 ایجاد بافت اسکار در ناحیه نزدیک تزریقات

 آسیب به اعصاب

 صدمه به رگ های خونی

 عفونت

 حالت تهوع خفیف

 سرگیجه

قبل از انجام کار، بی حسی موضعی برای بی حس شدن پوست تزریق می گردد ولی برخی بیماران به مواد موجود در برخی مواد بی حسی حساسیت دارند. اگر قبلاً واکنش بدی داشته اید ، قبل از انجام این عمل حتماً به پزشک پوست خود بگویید. با این کار خطر عوارض جانبی منفی به حداقل می رسد.

 

هزینه تزریق پی آر پی PRP

سوالی که در ذهن شما وجود دارد احتمالاً این است که قیمت این روش درمانی چقدر خواهد بود. این مسئله برای بسیاری از افراد مسئله مهمی است ، اما آگاهی از آن می تواند به شما کمک کند وقتی زمان درمان فرا می رسد آماده باشید.

همانطور که به احتمال زیاد آگاه هستید ، هیچ روش پزشکی یا زیبایی ارزان نیست. عوامل مختلفی وجود دارد که قیمت را تغییر می دهد ، اما ما آن را به بهترین شکل ممکن تشریح خواهیم کرد.

هزینه یک جلسه تزریق در ایران حدودا معادل 30 الی 50 دلار است. این بستگی به کیفیت مواد استفاده شده و مکان درمان شما دارد.

تا پایان دوره اصلی ، شما به 3 جلسه درمان با فواصل هر یک تا یک ونیم ماه نیاز دارید. پس از آن ، هر چهار تا شش ماه یکبار بار به یک جلسه درمانی جدید نیاز خواهید داشت. این به این دلیل است که باید اطمینان حاصل شود رشد موهای شما بدون کم پشت شدن و ریزش ادامه خواهد داشت.

مهم است به یاد داشته باشید این عمل جزو اعمال زیبایی محسوب می شود، به همین دلیل اکثر شرکت های بیمه هزینه عمل را پوشش نمی دهند.


نظرات 1 + ارسال نظر
ولی اله یکشنبه 6 مهر 1399 ساعت 21:32 https://book-market.blogsky.com

مطلب خوبی هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد